Wataha

Filary naszej szkoły
powrót

Jakościowa edukacja

projektowy tryb nauczania (czyli zgodny z tym jak wiedzę chłonie nasz mózg), brak nadmiernego stresu, bezpieczne warunki w których można pytać, sprawdzać, mylić się. Dorośli którzy zaciekawiają nauką, szukaniem i rozwojem.

Integralny rozwój

To, co proponuje tradycyjna szkoła, skupiając się wyłącznie na rozwoju intelektualnym i ćwiczeniu dyscypliny, to zdecydowanie za mało, aby odpowiedzieć na to, jaki fascynujący i niezwykle skomplikowany jest człowiek. My stawiamy na integralne podejście do rozwoju naszych uczniów i uczennic – uznajemy i wspieramy wszystkie obszary ich funkcjonowania: intelektualny, emocjonalny, społeczny, duchowy i fizyczny.

Intelektualne wyzwania

Nauka jest fajna i warto podejmować wysiłek, aby rozwijać swój mózg i zgłębić to, co nas ciekawi. Same mocno w to wierzymy i takiego podejścia chcemy nauczyć dzieci w naszej szkole poprzez ciekawe zajęcia i zachęcanie do podejmowań intelektualnych wyzwań

las

Kontakt z naturą wspiera dzieci w  rozwijaniu uważności i ciekawości, a także odkrywaniu swojej sprawczości i siły. Codzienne przebywanie w przyrodzie to świetny sposób na rozwój fizyczny, a także dbanie o zdrowie i budowanie odporności

bliskościowe podejście

Dbanie o głęboką relację. Troskliwe reagowanie na sygnały dziecka. Wiara, w to, że nie ma niegrzecznych dzieci, a jedynie takie z niezaspokojonymi potrzebami. Towarzyszenie dzieciom w samoregulacji emocji, jako stabilny dorosły.  To filary naszego podejścia.

rozwijanie samoświadomości

Co czuję? Czego chcę? Kim jestem? Odpowiedz na te pytania są dla nas jednym z ważniejszych celów dobrej edukacji. Poprzez tutoring, zadawanie dzieciom ważnych pytań, ćwiczenie uważności, chcemy rozwijać ich samoświadomość i wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa

BUDOWANIE WSPÓLNOTY

Wspieramy budowanie zdrowej i odpowiedzialnej społeczności, której członkowie troszczą się o siebie nawzajem i robią coś dla innych. Ćwiczymy wyznaczania i przestrzegania granic poprzez zasady, jakie panują w naszej społeczności.

budowanie sprawczości i samodzielności

Edukacja w naturze pozwala dzieciom doświadczać zdrowego “bezpiecznego” ryzyka, buduje poczucie sprawczości, pomaga im usłyszeć własne zmysły i polegać na sobie.