Wataha

Jak pracujemy
powrót

PRZEDSZKOLE

Nasze przedszkole to wyjątkowa przestrzeń, w której dzieci rozwijają się w harmonii z przyrodą. Naszym najważniejszym narzędziem edukacyjnym jest relacja. Budujemy ją towarzysząc dzieciom w codzienności z uważnością i czułością oraz podążając za ich potrzebami.  Jednocześnie tworzymy bezpieczną strukturę codziennego funkcjonowania stawiając mądre granice i ucząc dzieci o emocjach.

Inspirujemy się:

  • Leśne przedszkole: codzienny kontakt z naturą to nasz priorytet – bawimy się, uczymy i eksplorujemy w otoczeniu lasu.
  • Pedagogika Reggio Emilia: wspieramy dzieci w odkrywaniu własnego potencjału poprzez projekty i eksplorację.
  • Elementy Montessori: uczymy dzieci samodzielności i odpowiedzialności, zachęcając je do aktywnego udziału w codziennych zajęciach.

SZKOŁA

Pracując z dziećmi, sięgamy po różne narzędzia, które nasza kadra sprawdziła w swojej praktyce zawodowej. Fundamentem w naszej pracy jest tworzenie relacji. Stawiamy na bliskość i wzajemny szacunek. W naszej szkole nie ma siedzenia w ławkach, dzwonków ani zadań domowych. Zrezygnowaliśmy także z ocen na rzecz konkretnej i karmiącej informacji zwrotnej. Jest za to las, dużo ruchu i w tym wszystkim dobra edukacja.

  • Korzystamy z pedagogiki Montessori, która wspiera samodzielność i naturalną ciekawość dzieci.
  • Realizujemy miesięczne projekty edukacyjne, które pozwalają dzieciom zgłębiać temat w sposób kompleksowy i praktyczny. Proces edukacyjny zaplanowałyśmy w modelu miesięcy tematycznych, gdzie na poszczególnych zajęciach pracujemy wokół jednego tematu przewodniego z uwzględnieniem edukacji wszystkich obszarów podstawy programowej. Podstawę programową łączymy z rytmem natury, pozostając w ścisłym połączeniu ze zmianami, które następują w naturze i świecie w ciągu roku.
  • Pracujemy metodą pedagogiki przeżyć, która pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności przez osobiste doświadczenie i emocje.
  • Na co dzień towarzyszy nam filozofia leśnych szkół, która opiera się na edukacji przyrodniczej i bliskości z naturą.
  • W Watasze nie ma ocen ani sprawdzianów. Krok po kroku budujemy w dzieciach wewnętrzna motywację. Korzystamy z naszego własnego narzędzia ewaluacyjnego, które dzieci uwielbiają. 
  • Rodzice dostają informacje o tym gdzie w procesie edukacyjnym znajdują się ich dzieci.
  • Pracujemy w grupie mieszanej wiekowo (dwa roczniki w jednej klasie), gdzie każdy uczeń we własnym tempie może zdobywać wiedzę i umiejętności.
  • Korzystamy z tutoringu rodzinnego, dzięki czemu każde z dzieci posiada wśród kadry własnego tutora, który na bieżąco weryfikuje postępy dziecka, skupia się na jego zasobach, pomaga w niwelowaniu trudności, tutor współpracuje z rodzicami w cyklu kwartalnym.

Formalności

Nasi uczniowie zapisani są do edukacji domowej. Naszą szkołą macierzystą jest szkoła Navigo z Warszawy. W klasach 1 – 3 uczeń ma obowiązek zdać dwa egzaminy: z Edukacji wczesnoszkolnej obejmującej edukację polonistyczną, matematyczną  i społeczno – przyrodniczą oraz z języka obcego. Egzaminy odbywają się na terenie Watahy. 

Wataha realizuje PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ MEN.

.